کیسه خواب کوهنوردی

ساخت وبلاگ
شاید تعجب کنید که چرا یک مقاله ی جداگانه راجع به انتخاب بهترین کوله پشتی کوهنوردی برای شما تدارک دیده ایم. مگر نمی شود از همان کوله پشتی های معمولی که برای حمل تجهیزات سبک استفاده میشود. کیسه خواب کوهنوردی استفاده کنیم ؟ا اگر راستش را می خواهید این مبحث کمی پیچده تر از جواب بله یا خیر می باشید و در ضمن ، ما میخواهیم شما بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید. کوهستان مارکت به عنوان یک دوستدار تجهیزات کوهنوردی، ما در این مقاله وارد جزئیات محصولات می شویم . سعی میکنیم تمام اطلاعاتی که خودمان در این رابطه به دست آورده ایم را با شما بازگو کنیم تا در کمترین فرصت تمام قفسه های پر شده ی فروشگاه ها را زیر و رو کنید و بهترین کوله را انتخاب کنید . علاوه بر این کوله پشتی ها می توانند بسیار گران قیمت باشند، پس این که پولتان را خرج چه کوله ای می کنید اهمیت بیشتری پیدا می کند. تجهیزات شما باید در کوه نوردی مفید واقع شوند، نه اینکه شما را از لذت بردن طبیعت، عقب بیندازد . علاوه بر این، خودمان هم می دانیم که پاره شدن بند های کوله پشتی جدید چقدر می تواند عذاب آور باشد ! یادتان باشد برای تمیز کردن کوله پشتی خود، حتما مقاله ی چگونه کوله پشتی خود را تمیز کنیم؟ را بخوانید.
 
 
بهترین کوله پشتی ها برای کوهنوردی
اصول اولیه انتخاب کوله پشتی ها کوهنوردی
درست مانند کوله پشتی های معمولی، کوله پشتی های کوهنوردی نیز، با توجه به نوع صعود و بزرگ بودن آن انتخاب می شوند. سوالی که اکثر کوه نوردان از خود می پرسند این است که چه فرقی بین کوله پشتی هایی که هر روز در خیابان می بینیم و کوله پشتی های فنی و مخصوص کوهپیمایی وجود دارد؟ جواب سوال نسبت به نوع صعود هایی که دارید می تواند بسیار متفاوت باشد اما در اینجا به چند مورد اساسی در انتخاب کوله پشتی اشاره می کنیم.
 
مدت زمان صعود:
قاعدتا در صعود هایی که تمام روز را در آن، مشغول به کوهپیمایی هستید، نسبت به صعود های ساده دو ساعته، کوله پشتی فنی و بهتری را طلب میکند. در نظر گرفتن مدت زمان پیمایش، در انتخاب بهترین کوله پشتی بسیار ثاثیرگذار است . در این رابطه بیشتر صحبت خواهیم کرد.
 
کیسه خواب کوهنوردی...
ما را در سایت کیسه خواب کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کیسه خواب کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mountaineeringsleepingbag بازدید : 89 تاريخ : دوشنبه 31 مرداد 1401 ساعت: 12:24

شیوه‌های متعددی برای پخت طعام در مسیرهای کوهستانی یا این که جنگلی وجود داراست. در طول گذر از این مسیرها، میبینید که عموم از سبک‌های گوناگون متعددی به مراد پخت و پز به کارگیری می‌نمایند؛ البته به هر روشی که باشد، وجود یک اجاق گاز برای کوهنوردی ضروری میباشد. کیسه خواب کوهنوردی هر کسی از نگاه خودش یک کدام را عالی می داند. شما می بایست خودتان تصمیم بگیرید که چه نوع اجاقی را تعیین فرمایید. در‌این نوشته‌ی علمی کوشش دارم تفاوت‌ سبک‌های گوناگون اجاق گاز برای کوهنوردی را برایتان توضیح دهم و به حیث اینجانب هرمورد نقاط قوت و ضعف خاص خودشان را دارا هستند. کوهستان مارکت پس با اینجانب همدم باشید! برای خرید اجاق‌گاز کوهنوردی کلیک فرمائید: اجاق گاز‌های گازی یا این که کارتریجی (فشنگی)
اجاق‌گاز‌های کارتریجی و گازی بیشتر آیتم به کارگیری کوهنوردان و کمپر می باشند. سهولت به کار گیری و داشتن شعله‌ قابل در اختیار گرفتن اجاق گاز گازهای کارتریجی، از دلایل مهم محبوبیت آنهاست.
 
اجاق‌گاز کارتریجی تیتانیومی Kovea Supalite سال‌هاست که در ماجراجویی‌هایم هم پا اینجانب بوده میباشد. اینجانب بیشتر از این گاز برای رفع نیازهایم در کوهنوردی به کار گیری می کنم. تعدادی اجاق CampingGaz دیرین هم دارم که هنوز هم از مخزن کپسول مانندی استعمال می‌نمایند و دیگر همت ندارند.
 
شما قابلیت و امکان گزینش مورد‌های دیگری را هم دارید، اینجانب سفارش می کنم اجاق‌گاز‌های سبکی که در بازار جانور می‌باشند را تعیین نمائید. با هر میزان دارایی‌ای میتوانید یک کدام از آنها‌را بخرید. ارزش نخستین این اجاق‌گاز‌ها مثل چادرهای مسافرتی خیلی گران وجود ندارد؛ البته در هر شکل بایستی کیت آشپزی و اجاق‌گاز برای کوهنوردی تنظیم نمایید زیرا اجزای اساسی امکانات شما می‌باشند.
 
سبک MSR pocket rocket میان جامعه کوهنوردان از محبوبیت خاصی شامل است و بها آن حدودا چیزی حدود ۴۰ یورو می باشد. اینجانب از او‌لین سبک آن تا قبل از این به کار گیری کرده‌ام. این اجاق گاز بسیار حاذق میباشد. اولی لامپ طعام‌پزم همان گونه که گفتم Kovea Supalite تیتانیومی بود و اینجانب آن را هم مدام دوست داشتم.
 
سبک دیگری که در ویدئوها و فروم‌های گوناگون، شماره یک و تک میباشد، BRS-3000T میباشد که در تارنما آمازون هم به فروش میرسد. این سبک پیش از این تنها ۱۶ یورو بها داشت. اینجانب به شخصه تجربیات‌ای در ارتباط با این اجاق ندارم، البته کوهنوردانی که گزینه پشت گرمی اینجانب می باشند، آن را توصیه می‌نمایند.
 
خرید کپسول گاز کوهنوردی
 
نکته‌ای که بایستی در حیث داشته باشید این میباشد که‌این اجاق‌گاز‌ها به طور انبوه در چین ساخته می شوند و به طور تقریب هیچ سرویس ها مشتری یا این که گارانتی نیست. MRS و Kovea هم همین‌طور می باشند.
کیسه خواب کوهنوردی...
ما را در سایت کیسه خواب کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کیسه خواب کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mountaineeringsleepingbag بازدید : 77 تاريخ : يکشنبه 30 مرداد 1401 ساعت: 18:16

بدیهی میباشد که کوهنوردی سرگرمی بغرنج و گران قیمتی میباشد، ولی چهت نیل به ارتفاعات مدام به میزان دارایی‌‌ی اشخاص حرفه‌ای احتیاج ندارید. کیسه خواب کوهنوردی در اینجا به شما می گوییم که به چه شکل سوای ورشکست شدن به کوهنوردی بپردازید و در عین اکنون امنیت و سالم شما نیز به‌خطر نیفتد. کوهستان مارکت کوهنوردی در ارتفاعات بحران آخری هر شخص ماجراجویی میباشد. سفرهای وقتگیر بازه زمانی کوهنوردی در قله‌هایی با طول زیاد، پستی و بلندی‌های خطرناک و مناظری که از دیدن آن تعجب خواهید کرد، هزینه‌‌های مالی بسیار متعددی برای شما داراست. 

از هزینه‌های یک ترفیع تبارک تا متحمل شدن هزینه‌های پرواز به فن کوهی در دوردست، این هزینه‌ها میتوانند به ده‌ها هزار دلار نیز برسند. اگرچه که می توانید این عمل را معمولی‌خیس جاری ساختن دهید و هیجان کوهنوردی را فارغ از صرف تک تک پس‌اندازهای خویش تجارب فرمایید. برای استارت فارغ از صرف هزینه‌های زیاد و فقط با رعایت تعدادی نکته که در‌پی گفته می گردند، میتوانید سوای ورشکست شدن به کوهنوردی بپردازید.  

استعمال از ارشاد، تجربیات و مشورت
پیوستن به باشگاه
باشگاه کوهنوردی شهر محل سکونت خویش را تحت عنوان اولی سکوی پریدن خویش قرار دهید. اینگونه باشگاه‌هایی در اکثر کشورها دایر میباشند و خدماتی مانند برگزاری عصر‌های یادگرفتن کوهنوردی، دادن مشورت، اجاره‌ی وسایل مایحتاج کوهنوردی، تخفیف برای خرید وسایل و تالارهای مذاکره را ارائه می‌دهند. درین باشگاه‌ها می توانید از اشخاص ماهر خیس مشورت کردن اخذ فرمائید، با دیگرافراد باشگاه دوست گردیده و هزینه‌های ماجراجویی نو را تقسیم نمایید.  همینطور می‌توانید از روش تارنما در اپلیکیشن ها و زمان های باشگاه ها نام نویسی و کمپانی فرمایید.

 

از تلاوت کتاب غافل نشوید
میدانیم که‌این روز ها علم اقتدار میباشد، ولی شما برای پی بردن راجع‌به کوهنوردی نیازی به سرازیرشد و پاش برای کتاب‌های چاپ تازه ندارید. اکثر زمان ها ورژن‌های دیرین‌خیس کتاب‌های فراگیری کوهنوردی با هزینه معدود‌خیس در کتابفروشی‌ها عرضه می گردند. مبتدیان می بایست کتابچه‌های راهنمای کوهنوردی تازه کار را بخرند. همینطور میتوانید منابع مجانی آنلاین را برای مشورت کردن‌ کوهنوردی تحقیق فرمائید.

کیسه خواب کوهنوردی...
ما را در سایت کیسه خواب کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کیسه خواب کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mountaineeringsleepingbag بازدید : 89 تاريخ : شنبه 29 مرداد 1401 ساعت: 14:09

در‌حالتی که که تا به امروز عضو سازمان‌ها و انجمن‌های کوهنوردی نیستید، مسلماً برای بسط کانال ارتباطی خویش عضو گردید. این سازمان‌ها و انجمن‌ها میتوانند منابع بهتر در سطح های گوناگون باشند. کیسه خواب کوهنوردی ۲- در بررسی ریزش بهمن و بقیه خطرها برفی مهارت استخراج نمائید. کوهستان مارکت ریزش بهمن می تواند گرانقدر‌ترین بازدارنده بر راز رویکرد کوهنوردی زمستانی باشد. اذن ندهید آن برایتان بازدارنده گردد و کوشش فرمائید نکات اساسی آن را به نیکی حافظه بگیرید. اولی و مهمترین نکته این میباشد که در عصر‌های یادگرفتن بهمن کمپانی نمائید. شما میتوانید برخی از عصر‌های یادگرفتن بهمن را به طور آنلاین از وبسایت‌هایی متعدد پشت راز بگذارید. 

اکثر وقت ها نواحی کوهستانی دارنده مرکزها پیش‌بینی بهمن میباشند. این مرکز ها هر روزه اطلاعاتی را در زمینه ی خطر ریزش بهمن به کوهنوردان ارائه میدهند. مرکزها پیش‌بینی بهمن نواحی خویش را بیابید. زمان فراگیری بهمن را تحت عنوان یک شرط ما یحتاج برای کوهنوردی در فصل‌زمستان در لحاظ بگیرید. 

به علاوه، مراقب بقیه مخاطرات زمستانی مانند نقاب برفی باشید. یک زمان یادگرفتن بهمن با کیفیت خوب، اصول نخستین هجرت در نواحی زمستانی را ارائه میدهد. ولی نقاب برفی یک خطر تعالی برای کوهنوردان نو‌شغل به شمار می‌رود. نقاب‌های برفی هنگامی صورت می گیرند که برف بادزده به طور افقی بر روی آب‌پخشان یا این که خط‌الراس توده میگردد. این برف از روی صخره‌ها معلق میشود و ممکن میباشد مانند بهمن سوای هشدار قبل ریزش نماید. نقاب برفی بسیار خطرناک میباشد چون تشخیص محل آغاز آن شغل دشواری میباشد. برخی از نقاب‌های برفی میتوانند ۳۰ فوت یا این که بیشتر از کناره غیر وابسته شوند. 

 

۳- یک مقصود سهل را تعیین نمائید
از معدود آغاز فرمایید. مسیری را تعیین نمائید که در فصل تابستان به راحتی و فارغ از نیاز به طناب می توانید از آن عبور فرمائید. این ممکن میباشد در معنای پیاده‌روی کلاس ۱ باشد. به خیال و خاطر داشته باشید که آنچه که در فصل‌تابستان پیش پا افتاده به لحاظ میرسد، ممکن میباشد به یک معضل هیجان‌انگیز در فصل زمستان تبدیل خواهد شد. برای مبتدیان، سکو ۱ و ۲ پیشنهاد میشود.

کیسه خواب کوهنوردی...
ما را در سایت کیسه خواب کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کیسه خواب کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mountaineeringsleepingbag بازدید : 72 تاريخ : پنجشنبه 27 مرداد 1401 ساعت: 14:59

قله اورست: از سال ۱۹۵۳ که بشر برای نخستین دفعه روی قله اورست ایستاد، دنیای کوهنوردی و ترفیع، تغییرات دور از شوخی نموده است. کیسه خواب کوهنوردی امروزه صدها نفر هر سال، به لطف پرورش علم، تکنولوژی و زیرساختهای دیدنی که بوسیله تورهای تجاری برای ترفیع به کوههای بلند ایجاد شده است و با قبول ریسک و پرداخت مخارج بالا از طرف این تورها، کوهنوردان راهی کوه میگردند. کوهستان مارکت قله اورست کجاست؟ قله اورست که در گویش نپالی ساگارماتا و در تبتی چومولونگما خوانده میگردد بین مرز تبت و نپال و در تاج هیمالیا قرار گرفته میباشد.

بلندترین قله کره زمین به طول ۸۸۴۸ متر، واقع گردیده در شرق نپال در۱۶۰ کیلومتری کاتماندو پایتخت این مرزو بوم میباشد. اسم این کوه در سال ۱۸۶۵ اورست گذارده شد که به افتخار راز جرج اورست بود.

گرچه وصال به بام دنیا یک کار مشقت بار و خطرناک به جهت طول بسیار بالای آن، ریزش یخ، بهمن و گردباد می‌باشد، البته این قله در پهنا ۲۸ سکو و در حدود حوزه‌ استوایی قراردارد. قله اورست در واقع مرز طبیعی در میان نپال و ناحیه خودمختار تبت (مملکت چین) است.

مبتنی بر آخرین مقدار گیری ها و توافقات طول قله اورست ۸۸۴۸/۸۶ متر، تیتر شد‌ه‌است.

زمین شناسان تقریب زده اند که قله اورست دربین ۵۰ تا ۶۰ میلیون سال قدمت داراست که در استانداردهای آن‌ها این به معنای جوانی بسیار زیاد آن می باشد. این کوه توسط فشار میان صفحه های اوراسیا و هند صورت گرفته و هر چهار سال، یک اینچ پرورش می نماید.

قله‌های اورست یک اطراف خصمانه
در طول قله اورست صرفا یک سوم فشار هوا در مقایسه با سطح دریا وجود دارااست. این کمبود فشار هوا اثر دور از شوخی روی سعی صعودکننده می‌گذارد. به همین استدلال محققان انتخاب کرده اند که تن آدم توان ماندن به صورت نامحدود بالای پنج هزار متر را ندارد.

با بالا رفتن هر چه بیشتر اکسیژن دریافتی آن‌ها کاسته شده و تن آن ها در معرض مخاطراتی مثلا، بیماری طول قرار می‌گیرد. شانس سرمازدگی همینطور در اینگونه ارتفاعی به شدت ارتقاء مییابد، به این دلیل که قلب در‌این موقعیت مشقت بار خیس شغل کرده و خونرسانی به تن به دشواری اعمال می‌شود. اندامهای حیاتی در حق تقدم قرار گرفته و انگشتان در اهمیتهای آجل قرار می‌گیرند.

کیسه خواب کوهنوردی...
ما را در سایت کیسه خواب کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کیسه خواب کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mountaineeringsleepingbag بازدید : 96 تاريخ : چهارشنبه 26 مرداد 1401 ساعت: 13:18

چرا گزینش یک کفش کوهنوردی مطلوب ضروری میباشد؟ چه گونه می قدرت یک کفش کوهنوردی مطلوب برای خویش تعیین کرد؟ اینها سوالاتی میباشند که قبل از استارت ورزش کوهنوردی باید به آن تصور کنید. کیسه خواب کوهنوردی ورزش هایی که به طور گروهی ایفا میشوند معمولاً اثرات مثبت بیشتری روی سالم خل وچل اشخاص دارا هستند. کوهستان مارکت کوهنوردی مثال ای از ورزش های گروهی میباشد که اگرچه قادر است بصورت انفرادی صورت پذیرد، البته یک برهان محبوبیت آن تجمع اشخاص با مختصات رفتاری مشترک میباشد.

 کوهنوردی ورزشی میباشد که نیاز به امکانات و پوشاک خاص دارااست. کفش کوهنوردی از مهم‌ترین اثاثیه ضروری برای این ورزش میباشد.  در حالتی که هنوز کفش مطلوب این ورزش را تهیه و تنظیم نکرده اید، بدور این ورزش را خط بکشید.

سوای داشتن کفش کوهنوردی مطلوب خیر صرفا پای شما شل نخواهد بود، بلکه به نظر ایمنی نیز صلاحیت جاری ساختن آن را ندارید. در‌پی این مقاله به ۷ نکته مهم برای تعیین و خرید کفش کوهنوردی مطلوب اشاره شد‌ه‌است.

 

مداقه داشتن کفش کوهنوردی مطلوب


 به عبارتی‌طور که گفتیم کوهنوردی ورزشی با وضعیت ویژه میباشد. راهپیمایی های زمان بر در مسیرهای برف، لغزنده و صخره ای منجر می‌گردد که سوای داشتن کفش مطلوب پای شما جراحت دور از شوخی ببیند. براین اساس کفش مطلوب کوهنوردی فقط برای راحتی پای شما وجود ندارد بلکه می بایست بتواند از پای شما در مقابل سوز و سرما، پیج میل کردن و اشیای پیروز و مشقت بار حفظ نماید. 

 

خصوصیات کفش کوهنوردی مطلوب


محصول کفش کوهنوردی می‌تواند چرم و یا این که از الیاف تصنعی و مصنوعی باشد. بطور کلی خصوصیات یک کفش کوهنوردی مطلوب به این شکل میباشد که باید  ضد آب، سفت، با قابلیت و امکان تعریق و ارتجاع، مقاوم به سوزوسرما، گرما و دست اندرکاران محیطی باشد. 

همینطور برای راحتی پا باید تا حدودی قابل انعطاف و نرم باشد. کفش کوهنوردی باید تا روی قوزک پا را بپوشاند. همینطور بندهای آن تا قربت پنجه پا ادامه داشته باشد. مهم‌ترین بخش کفش های کوهنوردی کفی کفش میباشد. لایه ای از کالا کربن و لاستیک که باید ضد لغزش، ضربه گیر و با استحکام بالا باشد. این  بخش می بایست مقاومت مطلوب، اصحطکاک بهتر با عاج های عمیق داشته باشد.

 

 گونه های کفش کوهنوردی به حیث همت
اشکال مختلفی از کفشهای کوهنوردی بر پایه ی کارآیی ساخت گردیده اند. شما با اگاهی از نکته های پایین می‌توانید کفش کوهنوردی مطلوب خویش را تعیین فرمائید:

 کفش کوه نوردی

 

کفش های سبکی میباشند که  با داشتن ساقه بلند، مچ پا را به خیر و خوبی حفظ می نمایند. کفی این کفش ها تا حدودی انعطاف پذیر میباشد و خط مش آن‌ها ضدآب و یا این که چرمی میباشد. کاربرد این کفش ها نظیر کفش کوهنوردی آسیا سبک اسکارپا برای فصل های فصل بهار، فصل تابستان و فصل پاییز میباشد و مجموعاَ برای ترفیع از ارتفاعات عاری از برف مطلوب میباشند.

کیسه خواب کوهنوردی...
ما را در سایت کیسه خواب کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کیسه خواب کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mountaineeringsleepingbag بازدید : 86 تاريخ : سه شنبه 25 مرداد 1401 ساعت: 18:53

در ارتباط با گزینش خیمه مطلوب مهم‌ترین چیز مهیا شدن موقعیت مساعد برای ادب و امنیت میباشد. خیمه وسیله‌ای میباشد که میتواند این وضعیت را برای شما آماده نماید. کیسه خواب کوهنوردی پس در خرید نوع مناسب آن اعتنا فرمایید. خیمه می بایست دارنده فضای کافی و همینطور مدل باشد. کوهستان مارکت در‌صورتی‌که میخواهید میباشد بعداز رویه‌پیمایی و با ملازمان خویش در خیمه استراحت نمائید، دوام و مقاومت آن در قبال بارش، وزش باد و پریدن سنگ اصلی میباشد.

 

گونه های گوناگون خیمه کوهنوردی و کمپینگ از نگاه کاربرد
خیمه کمپینگ: تنوع درین نوع زیاد میباشد و با دقت به تعداد اشخاص و نوع نرم افزار‌ هجرت گونه های مختلفی داراست.
خیمه کوه نوردی: این خیمه از نگاه پیاده سازی و ایجاد کرد تخصصی میباشد، متناسب با طول، کیفیت کارکرد و بقیه بایستگی‌های گزینه دقت مجموعه کوهپیمایی تهیه و تنظیم شد‌ه‌است.
خیمه دیواره‌نوردی پرتلیج کمپینگ: پیاده سازی این خیمه از نوع امروزی میباشد و در مسیرهای بلند روی دیواره‌ها گزینه به کار گیری قرار میگیرد.
 

نصیب‌های اساسی خیمه کوهنوردی و کمپینگ
 

 

 

اسکلت نگه‌دارای که معمولاً از فلز، چوب و فایبرگلاس تشکیل می‌شود، اسکلت وظیفه نگه داشتن روکش را بر عهده دارااست و به خیمه صورت می دهد. روکش نصیب دوم خیمه میباشد که از پارچه‌های متعدد تهیه و تنظیم گردیده و سقف و دیواره‌های خیمه را ساخت و ساز می‌نماید.

 

خیمه اف ای تی ۸ الی ۱۰ نفره سبک T33 مطلوب برای کمپینک و طبیعت گردی گزینش نیکی قادر است باشد.

 

تهیه رطوبت در خیمه
خیمه بایستی در تهیه رطوبت نقش داشته باشد، یعنی رطوبت فرنگی را دفع و رطوبت داخلی را به سمت خارج هدایت نماید مثلا در هنگام شب، رطوبت در تاثیر بازدم زیاد میباشد،که در‌این حالت ضد آب بودن خیمه سبب ساز می‌گردد که رطوبت بازدم کیسه‌خواب را تر نماید و در کف خیمه لایه‌ای از آب به وجود می آورد.

کف خیمه که معمولا از مال نایلون تشکیل‌شده میباشد، چیزی به اسم درگاهی در آن درنظرگرفته شده میباشد، درگاهی در واقع نصیب اضافه بالا آمده از کف خیمه روی بدنه میباشد. وجود بلندی درگاهی، از نفوذ آب باران و رطوبت دوری می نماید.

کیسه خواب کوهنوردی...
ما را در سایت کیسه خواب کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کیسه خواب کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mountaineeringsleepingbag بازدید : 89 تاريخ : دوشنبه 24 مرداد 1401 ساعت: 17:16

یک کدام از مباحث اساسی در امکانات کوهنوردی، راهنمای پوشاک مطلوب کوهنوردی میباشد. پوشاک مطلوب کوهنورد به انگیزه سرعت در تغییر‌و تحول حالت جوی بار یا این که وضعیت بدنی، بایستی امکان سرعت کار و انعطاف پذیری مورد نیاز را داشته باشد. کیسه خواب کوهنوردی ولی مراد از انعطاف، تغییر و تحول پذیری با حالت کوهنورد میباشد، خیر نرمی و لطافت پوشش. کوهستان مارکت همینطور به انگیزه تغییرات در حالت فیزیکی، نمی‏قدرت از جامه‏های تک ‏لایه کلفت به کار گرفت، چراکه مثلا در اولِ جنبش، تن سرد میباشد، البته بعد از ۱۵ دقیقه، معیار سوخت و ساز تن به شدت بالا می‏رود و کوهنورد نیاز به معدود کردن پوشاک در طی تکان دارااست.

بیشتر بدانید:راهنمای خرید جامه کوهنوردی

پوشاک مطلوب کوهنوردی با سیستم یکسری لایه


استعمال از پوشیدن لایه ‏ای جامه می‏توانید تأثیر و امکان آن را بالا ببرید. این سیستم، با بالا و پائین رفتن حرارت تن و وضعیت جویبار کوهستان سازگار میباشد. غرض سیستم لایه‏ ای این میباشد که با دست‌کم وزن و وسعت خرقه، حرارت تن را در تک تک بازه زمانی در سطح مطلوبی نگهداری نماید.

برای نیل به‌این خواسته، اکثر زمان ها می بایست تنظیماتی ایفا بخشید. اکثر کوهنوردان زبده، در بیشتر فعالیتهای کوهنوردی خویش، از سیستمی که از یکسری جامه متعدد با کیفیت بالا درست شده میباشد، استعمال می‏نمایند و ترکیبهای مختلفی از این سیستم را در موقعیت متفاوت و بر حسب نیازهای فردی به فعالیت می‏گیرند.

ممکن میباشد لایه مهم تغییر‌و تحول نماید، وسایلی با عایق معدود یا این که بیشتری استعمال شوند، چیزهای جدیدی مثل خرقه های لایه رویی بوجود بیایند و خریداری شوند، البته مبنا و هسته سیستم لایه ای با سپری شد فرصت و به بازار وارد شدن جامه‏ های با تکنولوژی توسعه یافته کماکان به به عبارتی صورت مانده میباشد.

مبنا سیستم لایه ‏ای جهت ورزش ‏های داخل طبیعت عموماً متکی بر سه نوع لایه میباشد: لایه اولیه، برای کم آب و پاک نگه داشتن تن در زمان کار؛ لایه دوم، برای مراقبت گرما و هواخواهی دمای مطلوب تن در حین کار یا این که به هنگام استراحت در کمپ یا این که توقفها؛ لایه سوم و بیرونی، جهت حفظ از باد، باران و برف

کیسه خواب کوهنوردی...
ما را در سایت کیسه خواب کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کیسه خواب کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mountaineeringsleepingbag بازدید : 90 تاريخ : يکشنبه 23 مرداد 1401 ساعت: 18:32

در‌صورتی‌که در نصیب ویژگی ها کفش کوهنوردی شما، عبارت Rubber درج شده میباشد، به‌این معناست که کفش شما از یک زیره لاستیکی منفعت میبرد. کیسه خواب کوهنوردی زیره کفش رابر ابدا قابلیت شکسته شدن و سایش ندارد و همینطور اصطکاک بسیار بالایی دارااست. کوهستان مارکت زیره Rubber با وجود استحکام بالا، اقتدار انعطاف پذیری بسیار خیر و خوبی هم داراست و همین خصوصیت سبب میگردد که در ایجاد کرد کفش‌های کوهنوردی از این نوع زیره‌ها استعمال شود. خلال اینکه در قبال نفوذ آب نیز مقاومت نیکی داراست.

بیشتر بدانید:گزینش سایز مطلوب کفش کوهنوردی

زیره لاستیکی

نسبت به زیره‌هایی که در صدر گفته شد یه خرده هنگفت ‌خیس میباشد. اما بعضا از اشخاص دوام و انعطاف‌پذیری این زیره را به وزن آن ترجیح می دهند ولی شاید خوب باشد در ایجاد کرد کفش‌های راحتی از این نوع زیره به کارگیری نشود. کفشی که با زیره Rubber درست شده، ممکن میباشد در هنگام جنبش بر روی سطح ها صاف و صیقلی به جهت اصطکاک لاستیک با سطح، ساخت صدا نماید که طبیعی میباشد.

زیره کفش ترمو 

در صورتی‌که دنبال کفشی میباشید که در قبال لغزش و سایش به شدت مقاوم باشد قطعا کفش‌هایی را گزینش فرمائید که با زیره ترمو درست شده‌اند. زیره کفش ترمو (Termo) کیفیت عالی بالای خویش به شما این قابلیت را می دهد که به راحتی بر روی سطح ها لغزنده نیز گام بزنید.

همینطور به جهت اینکه این زیره عایق حرارتی هست، برای استعمال در تابستان و فصل زمستان مطلوب میباشد. از سایر مزایای این زیره کفش این میباشد که قابلیت شکستن ندارد و چگالی متوسطی دارااست به این ترتیب وزن سبکی دارااست و برای پیاده‌روی‌ نیز مطلوب میباشد.

معرفی اجزا کفش کوهنوردی: اشکال شیوه

بی‌شک یکی وسایل بسیار اصلی کوهنوردی، کفش کوهنوردی میباشد. هنگام ورزش کوهنوردی، برداشتن یک قدم هم التفات متعددی داراست و حتی‌د‌ر مواردی ممکن میباشد مسافت‌ی دربین مرگ و معاش باشد.

براین اساس بسیار عنایت داراست که مهم ترین ابزار کوهنوردی یعنی پای خویش را به شکلی مطلوب، برای ادامه‌ی پیمایش تجهیز نمایید. کفش کوهنوردی بایستی خصوصیت‌هایی داشته باشد که بتوانید به امداد آن خصوصیت‌‌ها، با مقتضیات خاص اطراف‌ های کوهستانی هماهنگ گردید.

چرم
در قبل کفش‌ها بیشتر از چرم صحیح می‌شدند؛ کفش‌های چرمی امروزه کمتر متداول می باشند و مکان خویش را به کفش‌هایی با طرح‌های نو و روش‌هایی از الیاف تصنعی و مصنوعی و بقیه مواد تازه مخلوط داده‌اند. هر تعدادی کفش‌ها در حالا تغییر تحول میباشند البته سعی آنان تغییر‌و تحول نکرده. توسعه و گسترش ایجاد کرد کفش‌ها، راحتی و ایمنی بیشتری را برای کو‌هنوردان به همدم داشته میباشد.

چرم اشبالت‌ دانه‌دار

معمولا با نایلون یا این که تورهای نایلونی جفت می گردد تا کفشی با قابلیت و امکان تنفس بالا ساخت و ساز نماید. چرم اشبالت‌ دانه‌دار از ترک قسمت زبر داخلی چرم گاو از لایه نازک‌خیس ساخت و ساز می شود. از دید قیمتی ارزان میباشد، ‌با این درحال حاضر عیب آن مقاومت نادر در قبال آب و سایش میباشد.

چرم نبوک

یک نوع چرم دانه‌دار بی نقص میباشد . بسیار بادوام میباشد و در قبال آب و سایش مقاوم میباشد. این نوع چرم نیز نسبتا انعطاف‌پذیر میباشد؛ با این وجود پیش از کوهنوردی زمان بر برای راحتی بیشتر به فرصت کافی نیاز داراست.

چرم تصنعی

جنسی یار و همدم پلی استر و نایلون، به اصلاح چرم تصنعی که عمدتا در کفش‌های نو یافت میشود. آنها از دیگر چرم‌ها مدل‌خیس می‌باشند، سریع‌خیس جا گشوده‌ می‌نمایند، سریع‌خیس کم آب میگردند و معمولا ارزان‌خیس می‌باشند. عیب: ممکن میباشد به انگیزه کوک‌های سوا کفش زودتر پوسیده گردد.

پارچه های گورتکس (Gore-tex): چکمه‌ها و کفش‌های با خصوصیت ضد آبی رنگ برای کم آب نگه داشتن پا در وضعیت مرطوب با منش‌ای ضدآب و قابل تنفس ساخته میگردد

سیمپاتکس (Sympatex): که عایق باد، رطوبت و قابل تنفس می‌باشند.

 کولار: مواد تازه مخلوط مانند کولار یا این که پارچه ضربه گیر

تین‌سولیت:(Thinsulate): خواص محافظت گرمای پا، برای تشکیل داد کفش های زمستانی

فایبرگلاس : بین کوهنوردان اهل ایران به پلاستیکی مشهور میباشد، برای کوهنوردی به هیچ وجه مطلوب نیستند.

بیشتر بدانید:راهنمای خرید اسباب پخت و پز در کوهنوردی

معرفی اجزا کفش کوهنوردی

کوهنوردی از آن گروه از ورزش‌هایی میباشد که می تواند یک کدام از تفریحات تندرست و هیجان‌انگیز تلقی خواهد شد. کوهنوردی تجارب جالبی را با خویش به یاروهمدم داراست که به شما انرژی و شادابی را در کنار تندرستی کادو می دهد.

نکته ای که دراین مکان دارای اهمیت میباشد، داشتن امکانات مطلوب میباشد. یک کدام از مهم ترین وسایل مایحتاج در ورزش کوهنوردی، کفش کوهنوردی مطلوب میباشد.

فروشگاه آنلاین کوه وبسایت ارائه دهنده گونه های متفاوت وسایل کوهنوردی و کمپینگ، با کیفیفیت و بها مطلوب میباشد. شما میتوانید برای تهیه و تنظیم وسایل لازم خویش به وبسایت این دکان مراجعه کرده و برای دستیابی داده ها بیشتر با شماره های مندرج در تارنما تماس نتیجه ها نمایید.

کیسه خواب کوهنوردی...
ما را در سایت کیسه خواب کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کیسه خواب کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mountaineeringsleepingbag بازدید : 77 تاريخ : شنبه 22 مرداد 1401 ساعت: 14:12

برای هر کوهنورد و طبیعت گردی جاگذاری و روی هم گذاشتن پوشاک و اسباب کوهنوردی یک کدام از مهم‌ترین امور است که برای کاهش وسعت بایستی نکاتی را مد حیث داشت کیسه خواب کوهنوردی و همینطور کیفیت روی هم گذاشتن اشکال پوشاک کوه و طبیعت؛ کوهستان مارکت که کمترین جراحت را به پارچه یا این که الیاف و پَر پوشاک برساند؛ درین کلیپ و نوشته‌ی‌علمی نکاتی را ارائه می‌کنیم تا مد حیث داشته باشید

در زمینه ی بسته بندی و تا کردن جامه ها شایسته ترین وسعت؛ وسعت مکعبی است به این دلیل که در باطن کوله پشتی کوهنوردی کمترین وسعت را می گیرد و به هیچ عنوان؛ خلأ در باطن کوله باقی نمی ماند

یک کدام از دیگر از مهترین نکات در خصوص فرآورده؛ پارچه؛ پوشاک کوهنوردی و طبیعت گردی میباشد؛ در باب کاپشن های گرتکس / کاپشن ضد آب و کاپشن های دو پوش که پارچه ای یک‌سری لایه دارا هستند نباید بیشتراز حد چروک یا این که عده و شکسته شوند به دلیل آن که به لایه های ضد آب و تنفسی پارچه جراحت بدون شوخی میرساند

نکته دیگر اینکه برای انباشته کردن کاپشن ها نیاز وجود ندارد که زیپ جلوی کاپشن را ملاحظه کنید؛ به دلیل آن که برای پوشیدن در کوه و طبیعت مجال کمتری برای پوشیدن این نوع جامه ها نیاز دارید و نکته ی دیگر اینکه جراحت کمتری به زیپ میرسد و قدمت زیادتری خواهد داشت

در ارتباط پوشاک مالامال و الیاف کوهنوردی و طبیعت گردی؛ هم اینکه تا حد قابلیت و امکان از زیاده از حد فشرده کردن بپرهیزید و بعداز رجوع به منزل سریعا بسته بندی را گشوده کرده و بدین نوع پوشاک ها استراحت دهید

و نکته ی کلی اینکه پوشاک تان را جوری بسته بندی نمائید که با یک تکان آحاد لباستان از هم گشوده گردد و قابل پوشیدن باشد

کیسه های تفکیک کوهنوردی که در اندازه های گوناگون مو جود می‌باشند که وسیله های بسیار کاربردی برای عده و جور کردن پوشاک و وسیله های کوهنوردی می‌باشند

در پایان مهم ترین حُسن ها = آراسته بودن پوشاک کوهنوردی – وسعت نادر و عده و جور بودن – داشتن فضای بیشتر در کوله پشتی – سلامت ماندن اشکال پوشاک کوهنوردی.

کیسه خواب کوهنوردی...
ما را در سایت کیسه خواب کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کیسه خواب کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mountaineeringsleepingbag بازدید : 100 تاريخ : پنجشنبه 20 مرداد 1401 ساعت: 17:01

هر کرامپون حدود ۱۲ شاخک دارااست و بعضا از ان ها دندانه دار می‌باشند و به راحتی در برف و یخ نفوذ می نمایند. کیسه خواب کوهنوردی تعداد شاخک کرامپون ها بسته به نوع محلی که قرار میباشد گزینه به کار گیری قرار گیرند، مختلف خواهد بود و هرچه مسیر دشوار خیس گردد تعداد ان ها نیز به مراتب بیشتر خواهد بود.

کرامپون هایی که ۱۰ شاخکی می باشند مطلوب برای اسکی و مسیر های یخی میباشند و صرفا برای این پیمایش ها پیاده سازی گردیده اند.

ولی کرامپون هایی که منحصربه‌فرد کوهنوردی در فصول سرد می‌باشند معمولا شاخک های تیز تری دارا هستند و به راحتی در برف و حتی یخ هم فرو می روند. کوهنوردانی که نرم افزار های ابشار های یخی را انجام می نمایند نیز از این گروه کرامپون ها امداد می‌گیرند. ارتفاع شاخک ها قابل تغییر تحول می‌باشند و شما میتوانید به دلخواه ان ها را تهیه نمایید.

توجه داشته باشید که برای کوهنوردی ها و ترفیع های ساده از کرامپون هایی به کار گیری فرمایید که دارنده شاخک های کمتری در بخش جلویی خویش باشند. در ترفیع های ماهر خیس هم عکس این زمینه را جاری ساختن نمایید و از شاخک های رفیعتر یاری بگیرید. شاید تعجب آور به حیث بیاید البته شاخک ها هم اشکال و سبک های مختلفی دارا‌هستند.

شاخک عمودی:
این شاخک ها دو نقطه ای و تیز میباشند و به راحتی باطن سوراخ ها فرو می‌روند، برای ابشار ها و صعودهای ماهر خیس مطلوب ترین سعی را دارا‌هستند و همان گونه که گفتیم قابلیت و امکان بده بستان و جا به جایی نیز دارا‌هستند.

شاخک افقی:
این گروه از شاخک ها هم دو نقطه ای میباشند و به طور تقریب مناسی برای آحاد پیمایش ها برای مثال یخ نوردی و مسیر های برفی و یخبندان می باشند.

 

کیفیت اتصال کرامپون ها به بوت:
در طول خرید کرامپون، کفش خویش را به یاور اشته باشید و مطلوب با ان خرید را اعمال دهید. حواستان باشد که نوار اتصال مرکزی کرامپون می بایست با کفش شما تناسب داشته باشد. آغاز از کفش خویش مطمئن گردید و با پیش بینی حالت (پوشیدن دو بوت) ، مشاهده کنید ایا کفشتان قابلیت و امکان اتصال به کرامپون را داراست یا این که خیر چون ممکن میباشد به انگیزه وسعت و پیاده سازی  کفش توانا به به کار گیری از کرامپون نباشید.

یک کدام از نحوه های اتصال کرامپون به کفش، به کارگیری از تسمه های پلاستیکی (سد) میباشد که غالبا خویش کرامپون ها دارا‌هستند. مزیت این طرز این میباشد که شما میتوانید ان را روی هر نوع کفش و بوتی که در دست دارید پیاده فرمایید. این نوع اتصال فرصت متعددی از شما خواهد گرفت ولی در طی مسیر این اعتقاد و باور را خواهید داشت که هیچ وقت گشوده نمیشوند و تماما سفت می باشند. بعضا از کوهنوردان از یکسری بوت گوناگون به کارگیری می نمایند و توصیه ما به ان ها به کار گیری از همین طرز بندی میباشد ولی می بایست اعتنا داشته باشید در هنگام بستن فضای در میان بوت و کرامپون خالی نماند.

پاکردن
نحوه دیگری که به شما سفارش می‌کنیم، پاکردن میباشد. درین طرز یک تکه سیم پا را اثبات نگه داشته و یک کابل پاشنه ی کششی به پاشنه ی کرامپون متصل میشود.

فراموش نکنید که‌این نحوه ایمنی بسیار بالایی دارااست و احتمال غیروابسته شدن ان نسبتاً صفر میباشد. در حالتی‌که دستکش در مشت داشته باشید هم میتوانید این شیوه را اعمال فرمایید چون اسان ترین نوع بستن کرامپون به کفش در هر قوانینی میباشد. در‌این نوع اتصال می‌توانید ارتفاع شاخک های جلویی را هم تهیه فرمائید.

حرف آخری این میباشد که تلاش نمایید برای ترفیع های وقتگیر و اپلیکیشن هایی که در بخش ها به دور دست میباشند، قطعات یدکی کرامپون ها را تهیه و تنظیم کرده و به یاروهمدم ببرید. خوب میباشد که برای نرم افزار های وقت گیر خیس یک جفت تسمه ی پنجه و پاشنه. چند پیچ و نوار مرکزی یدکی را به هم پا داشته باشید.

کیسه خواب کوهنوردی...
ما را در سایت کیسه خواب کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کیسه خواب کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mountaineeringsleepingbag بازدید : 77 تاريخ : سه شنبه 18 مرداد 1401 ساعت: 12:58

تعیین مطلوب ترین جی پی اس:
اگرشما تحت عنوان یک کوهنورد می‌خواهید ردیاب قابل قبولی را برای صعودتان گزینش فرمایید، ما به شما سفارش می‌کنیم پیش از هرچیز نسبت به امکاناتی ک وسیله می‌تواند. کیسه خواب کوهنوردی در اختیارتان قرار دهد استحضار مورد نیاز را پیدا نمائید وسپس با اعتنا به انتظاراتی ک از دستگاه نام برده دارید برای خرید ان مبادرت فرمائید.

اجزا و قابلیت و امکان های زیادی در‌این دستگاه وجود داراست که بایستی به توجه آیتم پژوهش قرار گیرند. یکی این اجزا انتن ردیاب میباشد که داده ها را اخذ کرده و با یاری نقشه های احتمالی و حدس گردیده جان دار در خاطر اش محل ظریف شمارا شناسایی میکند. از تجهیزات دیگری که درین دستگاه وجود دارااست می شود به ضبط و طرح ریزی مسیر اشاره نمود همینطور ورقه ی اکران این ابزار قوی به اکران نقشه با وضوح بی نقص و رنگ ها به طور سه آجل هستند و این امکان را دارا‌هستند که مسیر را به صدق انتخاب نمایند.

خاطر ی داخلی ۲۰ مگابایتی به ان ها این قابلیت و امکان را میدهد تا نقشه های کافی در دست داشته باشند همینطور وزن مدل و خرد بودن ان ها  باتر هایی با ارتفاع قدمت بالا و ضد اب بودن از مزایایشان میباشد و بسیار مطلوب برای کوهنوردی میباشند و مجموعاَ قادر خواهیم بود جی پی اس ها را ناجی کوهنوردان اکنون حاضر عالم بدانیم.

کدام جی پی اس ها مطلوب کوهنوردی می باشند؟
زمانی حرف از جی پی اس های دستی به دربین می اید اسم شرکتهای مختلفی مطرح می گردند که در این باره شغل می نمایند و محصول ها خویش را در بعد ها و ارزش های گوناگون به عموم وارد می کنند. یکی این موسسه ها کمپانی گارمین میباشد.

در شرایطی‌که سرعت فعالیت با دستگاه برای شما الویت دارااست و تصمیم دارید با نقشه های متعدد و همزمان شغل فرمایید، می بایست نوع مختلفی از این گیرنده ها را گزینش نمائید یا این که برای مثال در شرایطی‌که شما قصد طبیعت گردی در بیشه دارید می بایست گیرنده ای را تعیین نمائید که دارنده انتن فرنگی تقویت گردیده و بلند باشد تا بتواند علی رغم درختان و پوشش گیاهی فراوان بتواند حالت یابی نماید.

از ارتفاع قدمت باتری گیرنده ی خویش اعتقاد نتیجه ها نمایید و در شکل قابلیت و امکان باتری یدک به هم پا داشته باشید.

از دربین جی پی اس های متعدد تعدادی نوع پرطرفدار به چشم میخورد که بسیار کیفیت عالی و    و…از این قبیل جی پی اس ها هستندGPSmap 64sقیمت مطلوب می‌باشند، گیرنده هایی مثل

شاید با دیدن برخی از این گیرنده ها این تفکر به ذهنیت شما خطور نماید که جی پی اس مذکور با داشتن دکمه های مختلف در موقعیت مشقت بار زمستانی که دستکش قطور هم به دست دارید ایراد ساز شود و این تصور به طور کامل درست میباشد کافیست یکبار این وضعیت را تجارب فرمائید.

ولی فراموش نکنید که نوع دیگری از خانواده ی این جی پی اس ها وجود دارااست که با وجود دستکش دوپوش به مراتب بی آلایش خیس و با تمرکز خیس کار میکند بی ان که مشکلی به وجود اورد میباشد. etrex 30x و اسم این جی پی اس

گیرنده های جی پی اس ناجی کوهنوردان تعالی:
درصورتی که از کار کشته ترین کوهنوردان عالم حیث سنجی به فعالیت اوریم متوجه خوا‌هیم شد که بزرگترین یاورشان در هنگام ترفیع جی پی اس ها دستی میباشند که در مسیریابی های طاقت فرسا برنده میدان شدند. توصیه ما به هر طبیعت گرد و کوهنورد حرفه‌ای یا این که غیر ماهر استعمال از این گیرنده ها میباشد چون تا حدود متعددی از افراد حفظ میکند.

کیسه خواب کوهنوردی...
ما را در سایت کیسه خواب کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کیسه خواب کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mountaineeringsleepingbag بازدید : 95 تاريخ : شنبه 15 مرداد 1401 ساعت: 14:57

دریاچه کوهستانی کوه گل
دریاچه های کوهستانی کوه گل در شهر یاسوج واقع گردیده است. این دریاچه برای تماشا در بهار و فصل‌تابستان لبریز آب ترین زمان خویش را به تماشا میگذارد. کیسه خواب کوهنوردی شما می‌توانید در تابستان به تماشای اردک، لک لک، چنگر و درنا درین حیطه بپردازی چون طبیعت دیده نشده این حوزه‌ منجر هجرت انواع بخش اعظمی از طیوران بدین حوزه‌ میگردد.

بدون‌شک شما با به تماشا نشستن دشت لاله های واژگون، آبشار تنگه نمک، چشمه سردو و حوزه‌ حفظ گردیده دنا بی سابقه ترین تصویر لطف پروردگار را در کادر عکسی دیده نشده به تماشا خواهید گردهمایی. این دریاچه به جهت طبیعت بسیار خیر که در حوزه‌ آماده نموده است باعث پوشش گیاهی و جانوری بسیار بی نیاز گردیده است.

شما می‌توانید با یاری دریافت کردن از مستقر های حیطه برای خویش گیاهان دارویی همانند بابونه، نعناع کوهی، ریواس، جاشیر و چونه گیاهی تهیه و تنظیم فرمایید و به منزل بیاورید. چهت نیل به دریاچه کوه گل بایستی به کهگیلویه و بویر احد در ۳۲ کیلومتری شهر یاسوج و ۸ کیلومتری شهر سی مشقت بار در دهانه ی انبری گردنه بیژن مسافرت فرمایید.

آب فیروزه ای و پاک این دریاچه فی مابین کوه مشابه یک نگین براق عرض اندام می نماید. بی ذوق وسلیقه ترین اشخاص هم در‌این حوزه‌ طبع شاعری‌شان گل می نماید و با باد و باران لب به صحبت گشوده می نمایند.

دریاچه کوهستانی شورمست
دریاچه کوهستانی شورمست یکی‌از زیباترین تفرج گاه های مرزوبوم عزیزمان به حساب می آید. در حالتی که میخواهید یک تابلوی نگارگری بی سابقه را به از در حدود تماشا بنشینید به شما پیشنهاد میکنیم به‌این دریاچه کوهستان سفری داشته باشید و در کادر خاطرات خویش آن را به تصویب برسانید.

به فیروز کوه مهاجرت فرمایید و بعداز گذراندن ۶۵ کیلومتر به پل سپید می رسید با سپری شد از پل و عبور از جاده ای آسفالتی شما‌را به تماشای این فریم عکس رؤیایی دعوت خوا‌هیم کرد. شورمست با درختان سابق‌سال پوشش داده گردیده است و این فرمان خویش باعث بکرتر شدن این حوزه‌ شد‌ه‌است.

تجارب قایق سواری و تماشای پل ورسک و آبشار های بی سابقه این ناحیه را در فصل‌تابستان به شما سفارش می‌کنیم. این دریاچه ۱۵ هکتار مساخت داراست و در عمیق ترین قسمت خویش بیشتراز ۷ متر عمق دارااست. سواد کوه ارتفاعی ۹۴۰ متری از سطح دریا را به خویش تخصیص داده میباشد و باعث گردیده است شورمست تحت عنوان یکی دریاچه های کوهستانی کنیه بگیرید.

در شرایطی‌که در پایتخت مستقر می باشید چهت نیل به‌این دریاچه قشنگ و جالب مسیر زمانبر را در پیش ندارید پس چمدان های خویش را ببندید و برای یک هفته در کنار خانواده زیباترین لحظات را به تصویب برسانید.

 دریاچه کوهستانی سبلان
دریاچه کوهستانی سبلان در ناحیه ای بسیار پهناور و پهناور در حوزه‌ سبلان واقع گردیده‌است. این دریاچه در شهر اردبیل و در کوه سبلان واقع گردیده‌است. بی‌شک در کنار چشمه های جوشان این ناحیه تماشای یخچال فریزر های طبیعی و مراتع و برکه ها خالی از لطف نخواهد بود.

در شرایطی که بخواهیم به وصف زیبایی های این حوزه‌ برای شما بپردازیم بی‌شک در سخن وصف حالا این ناحیه نمی گنجد. شما از حضور کوهنوردان و طبیعت گردان بسیار می‌توانید به‌این دستور واقف گردید که زیبایی این حوزه‌ اکثری از اشخاص را در فصل گرم فصل تابستان به سمت خویش جذب می نماید.

تماشای خرس قهوه ای، مجموع و بز، خارپشت اروپایی، عقاب طلایی، طرلان و سوسمار را نیز در لیست این هجرت رؤیایی خویش حیث نمائید. دریاچه در قله سبلان مخفی شد‌ه‌است و طول این قله بیشتراز ۴۸۱۱ متر تقریب زده شد‌ه‌است.

چهت نیل بدین ناحیه خوش آب و هوا میتوانید به شهر اردبیل شهرستان مشکین شهر و کوه سبلان مسافرت نمائید و از تماشای این حوزه‌ بی سابقه غایت لذت را ببرید.

کیسه خواب کوهنوردی...
ما را در سایت کیسه خواب کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کیسه خواب کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mountaineeringsleepingbag بازدید : 173 تاريخ : پنجشنبه 13 مرداد 1401 ساعت: 13:27

کفش کوهنوردی هیمالیایی عموما برای زمستان و سرد سال آیتم به کارگیری قرار میگیرد. می بایست کفشی تعیین گردد که ساق پای شما‌را بپوشاند و بازدارنده از سوزوسرما زدگی پای شما خواهد شد. کیسه خواب کوهنوردی از سوی دیگر برای ارتفاعات بالا مورد انتخابی قابل قبولی باشد و در غایت نیاز شما برای وصل کردن یخ شکن به کفی کفش را آماده آورد.

کفش کوه‌پیمایی
کفش کوهنوردی کوه‌پیمایی برای سفرهای کوهنوردی کوتاه زمان شما در لحاظ گرفته گردیده است؛ البته بایستی به چند نکات برای به کارگیری از این تیم از کفش ها اعتنا داشته باشید. به هیچ وجه در فصل های سرد و سوز و سرما به کارگیری نشوند چون منجر یخ زدگی پای شما میشوند. برای مسیرهای که سنگلاخی میباشد تهیه و تنظیم نشده اند و ممکن میباشد در حین مسیر شمارا صرفا بگذارند. در غایت به شما پیشنهاد می‌کنیم کفش کوه‌نوردی را برای ترفیع های دو الی سه روز به کارگیری نمایید تا کفش شما و پای شما زخم نبیند.

کفش سنگ نوردی
کفش کوهنوردی فقط برای فضای خارج از تالار های ورزشی در حیث گرفته گردیده است؛ البته کفش سنگ نوردی برای سنگ نوردی درون تالار های ورزشی در دست مصرف کننده قرار داده میگردد. فقط به این دلیل‌که سنگ نوردی حرفه ای از کوهنوردی میباشد در‌این مجموعه بندی قرار داده گردیده‌است؛ البته اصلا کفش استانداردی برای کوهنوردی های زمانبر برهه زمانی و کوتاه برهه زمانی شما به شمار نمی آید.

کفش راهپیمایی
کفش راهپیمایی یکی بی آلایش ترین کفش های کوهنوردی به حساب آورده می شود که برای دامنه نوردی ها گزینه به کار گیری قرار می‌گیرد. مسیرهای بسیار معمولی و مسطح مورد های ایده الی برای به کارگیری از آن مجموعه از کفش ها به حساب می آید. به شما توصیه میشود از مثال های تردید گیر آن به کار گیری نمائید تا به سالم پای شما امداد بیشتری گردد.

می بایست و نبایدهای پیرامون محافظت از کفش کوهنوردی

کفش کوهنوردی را درصورتی که مبنی بر اصولی که به شما فراگیری داده می گردد مراقبت نمائید تا بازه ها برای شما همت خواهد داشت. دست به جیب شدن و هزینه بر بودن وسایل کوهنوردی منجر میگردد شما بعداز بازه زمانی کوتاهی از این ورزش مفرح و مالامال انرژی پرهیز کنید؛ ولی ما به شما راهکارهای را درین راستا پیشنهاد می‌کنیم که سبب ساز ارتفاع قدمت بیشتر به کارگیری از کفش کوهنوردی شما می‌گردد.
• در بالا سفارش میکنیم تا حد ممکن از شستن کفش های خویش پرهیز کنید تا بازدارنده از تغیر هیبت دادن و صورت ظاهری آن گردید.
• در صورتیکه به هر استدلال ناچار به عبور از آب دریاچه بودید عالی میباشد بعداز رجوع به منزل فقط با آب سرد به شستن کفش خویش بپردازید چون نشستن آن به جهت املاح آب دریا به کفش شما زخم بیشتری وارد می نماید.
• بعداز هر توشه کوهنوردی خوب میباشد با ظرفی آب و یک چرتکه به برداشتن گل و لای از روی کفش خویش بپردازید.
• در صورتی کفش شما چرمی میباشد و برهه زمانی فرصت زمانبر از آن به کارگیری نکرده اید به شما سفارش میکنیم با واکس های چرب آن را آغشته نمائید و بعداز پوسته زدن و قابل انعطاف شدن از آن استعمال فرمائید.
• در شرایطی که کفش شما تر گردیده است عالی میباشد با به کارگیری از خبر نامه باطن کفش خویش را مالامال نمایید و بعداز هرمورد ساعت خبر نامه‌ها را ردوبدل نمایید تا‌زمانی‌که کفش شما به خیر کم آب خواهد شد.
• در صورتیکه فصل زمستان به کوه می‌روید پیشنهاد میشود کفش خویش را باطن یک نایلون قرار دهید و به درون خیمه بیاورید چون در غیر این شکل صبح می بایست با پای لخت به راه و روش خویش ادامه دهید.
• برای زمستان خوب میباشد از کفشی استعمال نمایید که بازدارنده از ورود آب به پای شما گردد. کفش های چرمی استقامت بیشتری برای طی کردن مسیرهای برفی برای شما آماده می نمایند.

نکات نهایی پیرامون کفش کوهنوردی

کفش کوهنوردی همچون بقیه وسایل فردی که خریداری می‌کنید می بایست گزینه عشق و علاقه شما باشد. بدون‌شک کفشی را که دوست ندارید فقط به صرف اینکه مال نیکی داراست خریداری فرمایید بعد از مدتی شمارا دلزده می نماید و شما بدون چاره به تنظیم کفش نو خواهید شد.
البته چنانچه کفش خوشگل و آیتم عشق خویش را تنظیم نمائید حتی بعداز وخیم شدن نیز با تعمیر دوباره آن را گزینه به کار گیری قرار می دهید. گزینه دیگری که پیشنهاد کردن آن به شما ملازمان مستمر خالی از لطف وجود ندارد این میباشد که هیچوقت کفشی را که جدید خریداری نموده اید را برای کوهنوردی های زمان بر برهه زمانی، آیتم به کارگیری قرار ندهید. آغاز برای یک راهپیمایی بی آلایش آن را به پا فرمایید در‌صورتی‌که با آن شم راحتی داشتید میتوانید به کوهنوردی زمان بر دوران خویش را مهمان نمائید.
امید خواهیم داشت داده ها ارائه گردیده پیرامون کفش کوهنوردی ایده ال شما عزیزان را کمک رسانده باشد و شایسته ترین گزینش از این بعداز آن شما کوهنوردان عزیز باشد.

کیسه خواب کوهنوردی...
ما را در سایت کیسه خواب کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کیسه خواب کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mountaineeringsleepingbag بازدید : 81 تاريخ : چهارشنبه 12 مرداد 1401 ساعت: 17:15